Zoeken in deze blog

donderdag 25 juni 2015

Sponsen broekskes!

De avonden vliegen hier vlot voorbij, gevuld met schoolwerk, baby-doen-slapen-werk, huishoudelijk werk en zo heel nu en dan ook wat creatief werk!

Zo maakte ik een tijdje geleden deze sponsen broekjes! Iedereen moet als kind toch eens een sponsen broekje hebben aangehad?!
Ik heb het internet afgezocht naar een goed (en gratis!) patroon en dat vond ik hier op het blog van Vlaanderen naait. Ik kon niet goed geloven dat dit tot een tof shortje zou leiden, maar jawel! Het past nog mooi ook :)



Ik heb wel een aanpassing gedaan omdat ik niet kon geloven dat de versie van het blog - met boordstof - aan de billen van zoonlief zou blijven hangen zonder elastiek. Ik heb het patroon dus verhoogd met het aantal cm dat de boordstof zou moeten zijn (en daarbovenop nog wat extra voor de zoom natuurlijk) en er nadien een elastiek in gestoken. Dat was nog het grootste werk, de elastiek erdoor krijgen!
En dan nog een bekentenis... de tweekleurige short. Dat was een ingeving van het moment, omdat ik te laat had bedacht dat ik het patroon was vergeten te spiegelen voor de andere broekspijp! Ik wou niet twee dezelfde broekjes maken, dus creatief opgelost door er een ander stofje bij te halen :)



Ik heb nog meer nicky velours liggen van het stoffenspektakel dus er komen zeker nog meer shortjes!

1 opmerking:

  1. Als eriemand met een sponsen broekje wegkomt zijn het de Indiërs wel. Zal wel fijn zijn om te dragen en in te spelen nu met deze warme dagen. Ik hou het patroontje even bij.

    BeantwoordenVerwijderen