Zoeken in deze blog

maandag 16 maart 2015

Nog een hobby...

Soms (dikwijls) durf ik al wel eens zuchten, dat ik wat te veel hobby's heb: scrappen, haken, lezen, bakken, naaien, ... en dat met man (vriend) en kind! Veel tijd blijft er dan niet over om iets hobby-igs te doen en als je dan nog een slechte beslisser bent, is de tijd om tegen dat ik heb beslist wat ik eens ga doen!
Ik heb dan ook al dikwijls gedacht: als ik nu eens een hobby minder doe? Maar ja, wat laat je dan vallen? Als het hobby's zijn, doe je dat normaalgezien wel graag hé!
Dus tweede maatregel is beter: ik neem er geen nieuwe hobby's meer bij. Ok.

Maar oh oh oh, vandaag heb ik me gerealiseerd dat ik al enige tijd een nieuwe hobby aan het kweken ben, een verslavende, moeilijk te stoppen hobby. Het loopt uit de hand.

Want... ik ben een creatieve-blog-lezer geworden. Een fanatieke. Ik kom dan via het googlen op iets anders, terecht op een blog. Ik lees wat ik daar te zoeken heb, ik word gefascineerd meegezogen in het creatieve proces van de schrijfster... vaak zijn dat dan crea-bea's met een geweldige schrijfstijl die dan ook nog eens over hun alledaagse leven vertellen... en voor ik het weet, heb ik heel die blog doorgelezen!

En da's dan nog niks... maar die geweldige bloggers hebben ook vriendjes! En die vriendjes, daar verwijzen ze wel eens naar, dus nieuwsgierige ikke gaat ook daar lezen. Ondertussen is dat wel zeer te verantwoorden want ik sla de ene link na de andere op met inspiratie om nog jarenlang te hobby'en. Alleen... met al dat gelees, komt het er niet meer van om mij terug te trekken op mijn hobbykamer en daar iets creatiefs te doen. Of nog maar gewoon eens op te ruimen...

Dus het goede voornemen: ik ga nog eens iets maken! En dat dan hier komen laten zien ook. Want... door al die blogs te lezen, besef ik dat het eigenlijk ook gewoon heel leuk is om te schrijven! Dat heb ik altijd al gevonden.

Oei... nog een hobby???

3 opmerkingen:

  1. O, o, o, wat is dit weer een herkenbaar verhaal Sara, en bloggen is ook zo leuk!!! Vooral het laten zien van wat je gemaakt hebt. Jammer dat je nu wat minder tijd hebt met je drukke bestaan. En ja, andermans blog lezen is ook zo leuk, en daarnaast ook pinterest, de FB groepen die als paddenstoelen de grond uit rijzen, en oh al die inspiratie die je dan op doet en voor je het weet is de dag voorbij en zit je hoofd vol met leuke ideeën, is je portemonnee leeg door alle aangeschafte spullen en al met al heb je er niks mee gedaan, zo bekeken is schrijven wel een goede hobby en lezen ook, Het kost niks en je bent voor je gevoel toch goed bezig hihi. Het was me weer aangenaam om even op jouw blog te vertoeven!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sara, ik ga jou ook volgen want het klopt wat je vertelde bij mij : veel gedeelde hobby's !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, ik heb het druk gehad (ook teveel hobby's, daarom nog niet geantwoord, maar ik heb wel al je blog gelezen. Ik vind het er super mooi uitzien. Het is wel verrassend om te zien wie er allemaal blogt, en dat je die dan ook kent. Ik moet er nog veel van leren en vind het een echte uitdaging. Ik heb je in mijn blogrol gezet. Aangezien je het veelal over scrappen hebt maakt dat ik je nog niet gevonden had denk ik. Ik heb dat ook nog gedaan. Maar dat is toch al tijdje geleden, wegens tijdsgebrek en zoveel te willen doen. Dus zoek ik daar nu ook niet specifiek achter. Maar ik vind wel dat je echt hele mooie dingen maakt! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen