Zoeken in deze blog

zondag 9 september 2012

I love books!

Gisteren bedacht ik dat mijn allergrootste hobby - naast creatief bezig zijn - toch wel lezen is. Ik lees al heel mijn leven (overdreven, maar het voelt wel zo!) en ik heb al zovele boeken verslonden.
En toch laat ik in heel dit blog niks merken van deze hobby.
Daarom dacht ik: laat mij het bescheiden aantal lezers van mijn blog ook eens kennismaken met de boeken die ik lees!

Daarom... als eerste, het boek dat ik gisteren heb uitgelezen, op maar liefst 1.5 dag tijd... Referentie voor hoe goed het was!
Kamer, van Emma Donoghue... Een boek over Jack, die 5 jaar oud is, en al zijn leven lang samen met Mam in Kamer woont. Hij weet niet beter of Kamer is het begin en het einde van de wereld. Samen met Mam heeft hij een vaste structuur in zijn dag en hebben ze heel wat rituelen om de tijd te verdrijven. Gaandeweg probeer je je een voorstelling te maken van waarom Mam en Jack in Kamer opgesloten zitten, wat zou de reden kunnen zijn? Ouwe Nick komt elke avond Kamer binnen, dan moet Jack in Kast gaan slapen. Ouwe Nick zorgt ook voor voedsel en elke zondag mogen Jack en Mam iets speciaals kiezen voor Zondagtraktatie. Dit zijn vaak ook praktische zaken, zoals pijnstillers voor Mam of een grotere broek voor Jack.

Ik zou nog veel meer over het boek kunnen vertellen, maar ik wil de pret zeker niet bederven. Kortom: het is écht een aanrader, heel ontroerend, maar ook soms grappig én spannend... Een boek dat je niet kan wegleggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten